Jóga po porodu

je speciální program pro maminky po porodu připravený přibližně na období 10 měsíců od narození Vašeho děťátka. 

Vezměte miminko s sebou, jógu po porodu cvičíme v přítomnosti miminek i batolat.

 

Proč na jógu po porodu?

cvičení respektuje poporodní fáze vašeho těla a je diferencováno na období do 3. měsíců, na 4. - 6. měsíc a 7. - 10. měsíc po porodu

představuje pozvolnou regeneraci a koresponduje s procesy ve vašem těle

střídá aktivní a pasivní asány a nepředstavuje nepřiměřenou fyzickou zátěž

posiluje po porodu ženský reprodukční systém, pozitivně působí na hormonální rovnováhu, harmonizuje menstruační cyklus

posiluje pánevní dno a dělohu po porodu

tonizuje abdominální orgány a zlepšuje jejich funkci

posilováním svalů kolem páteře vede k její stabilizaci, uvolňuje bederní oblast

posiluje ochablé svaly břicha a hýždí 

podporuje správné osové držení těla a koriguje postavení pánve

energetizuje organismus a dodává vitalitu

vede k psychickému uvolnění mentálního napětí

 

Kdy na jógu po porodu?

S poporodní jógou můžete začít po ukončení šestinedělí, jak po spontánním porodu, tak po porodu císařským řezem. Ať jste úplný začátečník či pokročilejší j´gu praktikující máma. Sestavy přizpůsobujeme aktuálnímu složení cvičební skupiny, některé cviky vám budou upraveny, můžeme doporučit i vhodné asány pro domácí cvičení.

 

Co na jógu po porodu?

Pohodlné, nesvíravé oblečení, které zajistí volnost pohybu a dýchání nejlépe v barvách, které máte rády a příjemně vás naladí.             V chladnějším období vezměte mikinu a ponožky. Dobrou náladu a miminko vždy. Pro děťátko prostředky běžné péče, nepromokavou podložku, bavlněnou plenku a sáček na papírovou plenku. Nic více nepotřebujete, pomůcky pro cvičení včetně polohovacích prostředků pro děťátka a hračky pro batolata jsou ve studie k dispozici.

 

Jak to u nás vypadá?

Nakrmíme miminko...

...a máma může cvičit :-)

 

 

Něco navíc...k zamyšlení

Po porodu dbejte na opatrnou a pozvolnou regeneraci, doporučujeme odolat veškerým pokušením přepínat své síly. Vždyť vaše láskyplná péče o  čerstvé miminko spojená s kojením je náročná a představuje obrovský výdej energie, fyzické i mentální. Právě pro toto období je více než důležité, abyste k sobě byly pozorné a pečovaly důsledně o své zdraví. Pokud potřebujete, požádejte o pomoc své blízké. Nedostatečná výživa, neadekvátní odpočinek a nevhodné cvičení mohou vyústit v chronickou únavu či depresivní stavy. Psychika je více než citlivá, komunikujte se svým partnerem o tom co cítíte a jak se cítíte. Pamatujte, že hromadění mentálního napětí, které neníé otevřeně vyjádřeno, ale naopak zadržováno či potlačováno, může v některých případech  vyústit v poporodní deprese. Myslete na sebe a své miminko - nastal čas, kdy se musíte vzchopit z poporodní únavy, tonizovat břišní orgány a obnovit vnitřní energii, abyste byly schopné náročné péče o Vaše čerstvě narozené miminko, které je na Vaší láskyplné péči závislé.